Szereltem az erősítőmet

2010.02.10. 23:15

Az erősítőm nem épp mai darab, ha minden igaz 2000-ben adták ki, tehát 9-10 éves lehet (a kb 1-2 éves gyártási ciklusokat figyelembe véve, gyártási időt sajnos nem találtam rajta), ráadásul elég sokat van hurcolászva (főleg szalagavató próbák idején), ezért aztán nem meglepő, ha kisebb-nagyobb hibák előfordulnak.

Mondanék pár szót a cuccról. Technics SU-610 a teljes neve, öt bemenete van, aux, CD, tuner, phono (lemezjátszó) és tape (magnó, kimenettel), a tuner kivételével ki is használom őket, az auxra van kötve a számítógép hangkimenete, a CD ki van vezetve egy kábellel előre, arra szoktam a Sony discman-t vagy a telefont kötni, a lemezjátszó és magnó bemenet arra van használva, amire kitalálták (illetve mostanában a magnó nem üzemel sajnos, mert begyűrt egy szalagot, ezt még nem tudtam orvosolni). Hálózati teljesítményfölvétele 300 watt, kimenő RMS teljesítménye 2 X 90 W (aki nem ért hozzá: egy kisebb tornatermet bezenél, szóval egy lakószobába több, mint elég), két pár hangfalat lehet rá csatlakoztatni (4-16 Ohmosakat), azt hiszem 2 X 4 mm2 keresztmetszetű kábel van most benne, de szerintem még férne bele nagyobb is. Közel 10 kilós, úgyhogy elég komoly a darab. Gyártották szürkében, aranyban, az enyém pedig fekete. Egyébként kb öt éve van nálam, és maximálisan meg vagyok vele elégedve, az itthoni "hi-fi tornyomnak" (számítógép, discman, lemezjátszó, magnódeck, erősítő, hangfalak, kábelek) a legkomolyabb tagja minőségileg, megépítettségileg, mehanikailag, úgyhogy valószínűleg meg is tartom még jódarabig.

Már a szerelés után, a helyén, működés közben:

 

Szóval a hibák. Először úgy két éve jött elő, hogy az egyik gomb (amivel a hangszínszabályzókat lehet ki/be kapcsolni) kontakthibás. Ezt szerelővel oldattam meg, akkor még nem mertem szétszedni, 4000 Ft-ba került, de nem bántam, mert jó lett, kicsit ugyan furán-nehezen jár azóta ez a gomb (most jöttem rá, miért), de nem érdekelt, mert jól működött. A mostani hiba pedig a hangerőszabályzóval volt kapcsolatos. Itt most elárultam magamat, nem hagyok izgalmat a végére, bizony, sikeresnek bizonyult a beavatkozás. Szóval a rendellenessége az volt, hogy időnként recsegett, elhalkult az egyik oldal, ha viszont megnyomtam a volume gombot (amúgy ezt inkább tekerni szokás), akkor megszűnt, vagy súlyosbodott a probléma. Szóval megvolt a diagnózis, kontakthibás a hangerő-potméter. A megoldásra is hamar rájöttem, kellene bele fújni egy kis kontakt-spray-t. Na ez az, ami nem volt itthon, a boltban pedig 1200 egy flakonnal, úgyhogy nem vettem. Marad a recsegés, meg a szenvedés a hangerőgombbal, és csak egyre rosszabb lesz, gondoltam. Aztán eszembe jutott, hogy a WD-40, ami mindig van, mintha kontaktjavító is lenne. Elolvastam rajta a felhasználási területeket, és igazam volt. Öröm-bódottá, essünk neki a szerelésnek. Furcsa módon semmi nehézségbe nem ütköztem a szerelés során, mindent csavar fog, az összes csavar egyforma, kivéve a burkolat négy oldalsó csavarját, és egyet belül, amit valószínűleg valaki, aki előttem belenyúlt, elhagyott, és egy hasonlóval pótolt (szerencsére csak a színe és a feje más). Ami patent van benne, az is kibírna ránézésre 100 szerelést is, de ha az összes eltörne, akkor sem lenne semmi baj, mert ugyanúgy össze lehetne rakni, nem esne szét.

Elő- és fedlap nélkül (középen, a hűtőbordára ragasztva látható az "izom", a végfok IC. Szép nagy darab):

 

Az előlap hátulja a panel nélkül (az előlap maga fém - nekem alunímiumnak tűnik - míg a panel tartói és egyéb biz-baszok műanyagok, de nem az a rideg szar, ami egy kis mehanikai behatásra eltörik, hanem valami jó minőségű, strapabíró):

A bűnös (a tetején van egy lyuk, ott spricceltem bele egy fél flakonnyi WD-40-et, aztán hagytam kifolyni a fölösleget):

A csöpögő, száradó alkatrészek (a gombokat, tekerőket, előlap külsejét WD-40-től nedves papírzsebkendővel töröltem át a tisztánlátás kedvéért) és kismillió csavar (na jó, azért annyira nem sok):

Egy kis kitérő: Említettem, hogy egyszer már volt szerelőnél, ez a gomb volt a hibás. Egy szóval nem említette, hogy el lenne törve (sajnos a képen sem látszik, mert homályos lett - telefonnal készült, nem csak ez, a többi is, bocsánat a minőségükért), ráadásul szinte biztos vagyok benne, hogy ott tört el, mert előtte nem mozgott furán... Szerintetek fogok én még ahhoz a szerelőhöz menni? Eltaláltátok, nem!

A mindenre jó WD-40 (esküszöm, egy fillért nem kapok a forgalmazótól! - egyébként tényleg minenre jó, mi általában a bicikli-alkatrészek - lánc, váltó, minden - kenésére, tisztítására szoktuk használni):

Miután megtörtént a kompresszorral portalanítás, összeraktam (kétszer is visszább kellett bontanom, mert kihagytam valamit, de a végére nem maradt alkatrész, úgyhogy minden a helyén van), bekötöttem, és azóta Beethoven, Schubert, Haydn és cimborái nyomatják a fülembe torzítás és recsegésmentesen.

A bejegyzés trackback címe:

https://artwolf.blog.hu/api/trackback/id/tr961744334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unknown_blogger · http://www.tulajdonkeppen.blog.hu 2010.02.15. 07:06:03

A jó öreg wd-40... tényleg mindenre jó, én már fontolgattam, hogy megfázás esetén is alkalmazom, tuti javulna a helyzet. :)
Az erősítőd komoly darabnak tűnik, nekem Onkyo van, hasonló karakter, de 2x50 Watt, és én csak 1 bemenetet használok rajta, azt, ami a gépből jön. Ahogy néztem, a hangfalaid sem rosszak, milyen típusúak? Nekem két 50 Wattos M'N'C van, nem rosszak, bár ezen a téren lenne mit javítani. Az erősítőm viszont csúcs, nagyon szeretem.

Jó, hogy elolvastam a posztot, legközelebb én is bátran fújok az Onkyo-ba wd-40-et, aztán majd megszárad a Szuperinfón! :D

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2010.02.15. 18:32:41

Jó, hát kell valami, hogy ne legyen olajos a szőnyeg, annak azért árthat a WD-40... A hangfalaim nekem is M'N'C-k, két-két 13 centis Sunflower (a gyár csúcsa volt 6 éve), köztük az akkori csúcs-dóm sugárzóik. Majd kicsit részletesebben bemutatom őket (is) egy posztban. Majd egyszer szeretném őket lecserélni Visaton-ra, de addig még pár zenét megunok rajtuk...

laca73 2010.09.01. 18:22:27

Szia ! Ez tutira működik? Kontakt spray-val nem húzza sokáig azt próbáltam. Wd 40 eszembe se jutott. Pana szervíz közölte, h nem rendelhető alkatrész. Gratula

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2010.09.01. 19:46:36

Hali! Azóta sem recseg, viszont tény, hogy nem volt súlyos a dolog, csak már zavaró volt. Komolyabb kopás esetén már valószínűleg ez sem segít, de azért érdemes megpróbálni, zárlatot nem okoz (nem írtam a posztban, de szerelés előtt kipróbáltam, hogy papírra öntöttem jó adag WD-40-et és rámértem ellenállásmérővel, és nem jelzett semmit). Ha a pana szerviz nem tudja orvosolni a hibát, akkor célszerű elvinni egy szakihoz (értsd: lelkiismeretes szerelő, aki nem húz le viszont megcsinálja rendesen), aki helyettesíti egy másik potival a hibásat (célszerű szerviz előtt-után szétszedni és megvizsgálni, hogy valóban az történt-e, amiért fizettél, ha nem visszamenni, reklamálni!)

netmax 2013.07.30. 21:14:20

Remek kis összefoglaló volt. A fene enné meg, 15 éve szervizeskedem, de a WD40 eszembe sem jutott. A Technics SU-VX600 (sokadik) boldog tulaja vagyok, de ez a hiba nem jött ki amikor megvettem. Kétszer szedtem szét a napokban, de csak a profi kontaktspay-vel próbálkoztam, ami nem sokat segített. A legközelebb megküldöm WD40-el.
Annyit még hozzátennék, hogy a hangerőszabályzó potihoz való hozzáféréshez nem kell lebontani az elejét. A tető és a tekerőgomb eltávolítása után, a kontra anyát le kell szedni a csapról, aztán óvatosan le lehet szedni a kisméretű panelt, amin a fó potméter van (az egész kb 5 perc...se. Tovább tart az RCA kábeleket ki be kötni :-)
Köszönöm az ötletet mégegyszer...ja és 3 flakon WD 40 van itthon :-)))

koga2 2013.12.18. 13:28:47

Nem mai darab az biztos de még mindig jobbak ezek mint a mai vacakok :3
3 hasonló dekkes jószágot kínzok már jó ideje de ezek a 90 es évekből valók még és csak pár kontakthiba jelentkezett eddig az izostat (Nem tom, hogy kell leírni XD) kapcsóloknál a Pioneer a22 ben de még így is odavág ahogy ahogy a 3 utas videoton tornyokat húzzák. Az 5.1 esemet megszégyeníti.
Szóval amíg csak él és és egy kis hang is kijön belőle használd ezt a gyöngyszemet.

Tibor G. 2017.01.05. 16:31:27

köszi a tippet, bejött..:-)
süti beállítások módosítása